Часті питання і допомога
1. Хто здійснював оцінку лікувальних закладів та медичних працівників?
Опитування проводили дванадцять спеціально підготовлених команд громадських рапортерів.
2. Що являє собою «команда громадських рапортерів»?
Кожна команда громадських рапортерів складається з 3-4 осіб: одного координатора і 2-3-х громадських рапортерів. Раппортерами можуть бути: соціологи, експерти, працівники неурядових організацій, соціальні працівники, медичні працівники, працівники комерційної сфери, представники груп, уразливих до ВІЛ.
3. У яких регіонах проводиться оцінка лікувальних закладів та медичних працівників?
Оцінка проводиться в 12-и областях України: Київській, Черкаській, Донецькій, Чернігівській, Одеській, Херсонській, Миколаївській, Запорізькій, Полтавській, Дніпропетровській, Кіровоградській і м. Києві.
4. Як проводився відбір лікувальних закладів для оцінки?
В опитуванні брали участь лікувальні установи первинної і вторинної ланки, які надають послуги в рамках проекту «HealthLink» - проводять діагностику та лікування ВІЛ-інфекції, гепатитів та туберкульозу.
5. Чи планується розширення переліку лікувальних закладів, що беруть участь у рейтингу?
Так, даний онлайн-ресурс передбачає відображення подальшої оцінки лікувальних установ, які надають послуги в проекті «HealthLink». При проведенні оцінки нових закладів, вони будуть додані до загальної таблиці рейтингу і представлені на даному онлайн-ресурсі.
6. Чому у деяких лікувальних установ відсутній рейтинг («зірки»), але вони присутні у загальному переліку?
Лікувальні установи, що не мають рейтингу, - це ті, які поки не пройшли оцінку, але вона буде проведена в перспективі.
7. Чи можу я взяти участь в оцінці лікувальних закладів?
Так, взяти участь в онлайн-оцінці лікувальних закладів можна, відповівши на ряд запитань тут.
8. Як проводилася оцінка лікувальних установ?
Оцінка кожного лікувального закладу здійснювалася за допомогою мобільного додатку «Сheck & Rate», розробленого МБФ «Альянс громадського здоров'я» для полегшення збору і аналізу даних, а також для забезпечення контролю за прозорістю та незалежністю опитування.
9. Як проводився відбір медичних працівників для оцінки?
У опитуванні брали участь, в першу чергу, ті медичні працівники, які надають послуги в рамках проекту «HealthLink», а саме проводять діагностику та лікування ВІЛ-інфекції, гепатитів та туберкульозу. Це, в першу чергу, лікарі-інфекціоністи, дерматологи, дерматовенерологи, гінекологи, наркологи тощо.
10. Що таке кабінет «Довіра»?
Кабінет «Довіра» – це спеціалізований кабінет у лікувальному закладі, який надає наступні безкоштовні послуги: дотестове та післятестове консультування щодо ВІЛ та гепатитів, тестування швидкими тестами на ВІЛ та гепатити, психологічна підтримка, навігація для подальшого обстеження і лікування і т.д.
11. Хто може звернутися в кабінет «Довіра»?
До кабінету «Довіра» може звернутися будь-хто, незалежно від місця прописки.
12. Що таке «Послуги та ВІЛ-сервіси для пацієнтів»?
Даний розділ містить у собі ряд специфічних послуг, яких потребують ВІЛ-позитивні пацієнти і які надаються безкоштовно або на платній основі у кожному конкретному лікувальному закладі. Дані послуги можуть бути надані всім пацієнтам (незалежно від їхнього ВІЛ-статусу).
13. Що включає в себе поняття «Ставлення до пацієнтів»?
Даний показник містить у собі оцінку наступних показників: а) оцінка уважності медичного персоналу; б) оцінка ввічливості та доброзичливості медичного персоналу.
14. Що включає в себе поняття «Атмосфера і комфорт»?
Даний показник містить у собі оцінку наступних показників: а) оцінка комфортності місця очікування пацієнта; б) оцінка стану приміщень; в) оцінка охайності медичного персоналу.
15. Що включає в себе поняття «Час, проведений у ЛПЗ»?
Даний показник містить у собі оцінку наступних показників: а) оцінка часу очікування пацієнтом прийому; б) оцінка можливостей для запису на прийом.
16. Що включає в себе поняття «Професіоналізм персоналу і якість послуг»?
Даний показник містить у собі оцінку наступних показників: а) оцінка рівня експертності і грамотності медперсоналу; б) оцінка ефективності лікування (суб'єктивна оцінка пацієнтів); в) оцінка задоволеності пацієнтів якістю медичної допомоги; г) оцінка ймовірності повторного звернення до лікування у даному закладі.
17. Що включає в себе поняття «Конфіденційність і толерантність»?
Даний показник містить у собі оцінку наступних показників: а) оцінка рівня конфіденційності (нерозголошення особистих даних / діагнозу пацієнта) в лікувальному закладі; б) оцінка рівня прояви дискримінації (упередженості або зверхності до пацієнта як до людини) з боку медичних працівників.
18. Що означає формулювання: «місце 104 з 198»?
Дане формулювання означає, що конкретний лікувальний заклад займає 104-е місце з 198-ми можливих.