Часті питання і допомога

1. Хто здійснював оцінку лікувальних закладів та медичних працівників?

Опитування проводили дванадцять спеціально підготовлених команд громадських рапортерів.

2. Що являє собою «команда громадських рапортерів»?

Кожна команда громадських рапортерів складається з 3-4 осіб: одного координатора і 2-3-х громадських рапортерів. Раппортерами можуть бути: соціологи, експерти, працівники неурядових організацій, соціальні працівники, медичні працівники, працівники комерційної сфери, представники груп, уразливих до ВІЛ.

3. У яких регіонах проводиться оцінка лікувальних закладів та медичних працівників?

Оцінка проводиться в 12-и областях України: Київській, Черкаській, Донецькій, Чернігівській, Одеській, Херсонській, Миколаївській, Запорізькій, Полтавській, Дніпропетровській, Кіровоградській і м. Києві.

4. Як проводився відбір лікувальних закладів для оцінки?

В опитуванні брали участь лікувальні установи первинної і вторинної ланки, які надають послуги в рамках проекту «HealthLink» - проводять діагностику та лікування ВІЛ-інфекції, гепатитів та туберкульозу.

5. Чи планується розширення переліку лікувальних закладів, що беруть участь у рейтингу?

Так, даний онлайн-ресурс передбачає відображення подальшої оцінки лікувальних установ, які надають послуги в проекті «HealthLink». При проведенні оцінки нових закладів, вони будуть додані до загальної таблиці рейтингу і представлені на даному онлайн-ресурсі.

6. Чому у деяких лікувальних установ відсутній рейтинг («зірки»), але вони присутні у загальному переліку?

Лікувальні установи, що не мають рейтингу, - це ті, які поки не пройшли оцінку, але вона буде проведена в перспективі.

7. Чи можу я взяти участь в оцінці лікувальних закладів?

Так, взяти участь в онлайн-оцінці лікувальних закладів можна, відповівши на ряд запитань тут.

8. Як проводилася оцінка лікувальних установ?

Оцінка кожного лікувального закладу здійснювалася за допомогою мобільного додатку «Сheck & Rate», розробленого МБФ «Альянс громадського здоров'я» для полегшення збору і аналізу даних, а також для забезпечення контролю за прозорістю та незалежністю опитування.

9. Як проводився відбір медичних працівників для оцінки?

У опитуванні брали участь, в першу чергу, ті медичні працівники, які надають послуги в рамках проекту «HealthLink», а саме проводять діагностику та лікування ВІЛ-інфекції, гепатитів та туберкульозу. Це, в першу чергу, лікарі-інфекціоністи, дерматологи, дерматовенерологи, гінекологи, наркологи тощо.

10. Що таке кабінет «Довіра»?

Кабінет «Довіра» – це спеціалізований кабінет у лікувальному закладі, який надає наступні безкоштовні послуги: дотестове та післятестове консультування щодо ВІЛ та гепатитів, тестування швидкими тестами на ВІЛ та гепатити, психологічна підтримка, навігація для подальшого обстеження і лікування і т.д.

11. Хто може звернутися в кабінет «Довіра»?

До кабінету «Довіра» може звернутися будь-хто, незалежно від місця прописки.

12. Що таке «Послуги та ВІЛ-сервіси для пацієнтів»?

Даний розділ містить у собі ряд специфічних послуг, яких потребують ВІЛ-позитивні пацієнти і які надаються безкоштовно або на платній основі у кожному конкретному лікувальному закладі. Дані послуги можуть бути надані всім пацієнтам (незалежно від їхнього ВІЛ-статусу).

13. Що включає в себе поняття «Ставлення до пацієнтів»?

Даний показник містить у собі оцінку наступних показників: а) оцінка уважності медичного персоналу; б) оцінка ввічливості та доброзичливості медичного персоналу.

14. Що включає в себе поняття «Атмосфера і комфорт»?

Даний показник містить у собі оцінку наступних показників: а) оцінка комфортності місця очікування пацієнта; б) оцінка стану приміщень; в) оцінка охайності медичного персоналу.

15. Що включає в себе поняття «Час, проведений у ЛПЗ»?

Даний показник містить у собі оцінку наступних показників: а) оцінка часу очікування пацієнтом прийому; б) оцінка можливостей для запису на прийом.

16. Що включає в себе поняття «Професіоналізм персоналу і якість послуг»?

Даний показник містить у собі оцінку наступних показників: а) оцінка рівня експертності і грамотності медперсоналу; б) оцінка ефективності лікування (суб'єктивна оцінка пацієнтів); в) оцінка задоволеності пацієнтів якістю медичної допомоги; г) оцінка ймовірності повторного звернення до лікування у даному закладі.

17. Що включає в себе поняття «Конфіденційність і толерантність»?

Даний показник містить у собі оцінку наступних показників: а) оцінка рівня конфіденційності (нерозголошення особистих даних / діагнозу пацієнта) в лікувальному закладі; б) оцінка рівня прояви дискримінації (упередженості або зверхності до пацієнта як до людини) з боку медичних працівників.

18. Що означає формулювання: «місце 104 з 198»?

Дане формулювання означає, що конкретний лікувальний заклад займає 104-е місце з 198-ми можливих.